نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


آزمون GRE یک آزمون استاندارد برای سنجش استعداد دانشجویانی است که می خواهند برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های خارجی به ویژه در ایالات متحده آمریکا درخواست دهند. آزمون شامل دو بخش اصلی است: کلی، استدلال کلامی. مهارت های عمومی در استدلال و تحلیل کمی را که برای اکثر رشته ها مورد نیاز است، اندازه گیری می کند. و ریاضیات؛ دانش موضوعی خاص در موضوعات خاصی مانند فیزیک یا روانشناسی مورد نیاز است. برخی از فیلدها به اثبات این امر هنگام درخواست نیاز دارند.

در این مقاله به ساختار آزمون های موضوعی GRE General و GRE و اهمیت آن ها در حوزه های مختلف می پردازیم.

آزمون GRE چیست؟

GRE مخفف Graduate Record Examination است که نام آزمون استاندارد پذیرش برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و دانشکده های بازرگانی است. این آزمون که در سال 1936 توسط بنیاد کارنگی برای پیشرفت آموزش توسعه یافت، اکنون توسط بنیاد ETS اداره می شود. آزمون GRE شامل دو نوع آزمون GRE General و GRE Subject می باشد که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

آزمون GRE Subject آزمون عمومی کمتری نسبت به GRE General است و در بیشتر موارد فقط باید در GRE General شرکت کنید. با توجه به اینکه نمرات GRE چگونه بر درخواست شما تأثیر می گذارد، اگر قصد دارید در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید، اغلب این آزمون مورد نیاز است.

ساختار آزمون عمومی GRE چگونه است؟

آزمون GRE General شامل سه بخش اصلی است و هر بخش مهارت های زبان خاصی را ارزیابی می کند. این سه بخش عبارتند از: استدلال کلامی، استدلال کمی و نوشتن تحلیلی. مدت زمان آزمون حدود 3 ساعت و 45 دقیقه است و اکثر دانشگاه های معتبر برای هر بخش 30 نمره یا بیشتر و برای کل آزمون 300 نمره یا بیشتر نیاز دارند. در زیر به شرح هر یک از این مهارت ها می پردازیم.

استدلال های شفاهی

بخش استدلال کلامی 20 سوال در مورد واژگان و درک مطلب می پرسد. به متقاضی 20 دقیقه فرصت داده می شود تا بین 130 تا 170 نمره در سوالات این بخش کسب کند. هدف از سوالات استدلال شفاهی سنجش توانایی متقاضیان در ارزیابی محتوای نوشتاری و تشخیص روابط بین کلمات در یک متن حرفه ای است. با جستجوی سوالات GRE Verbal Reaction و GRE Sentence Equivalence در این قسمت ها می توانید نمونه سوالات را بیابید.

استدلال کمی

در قسمت Quantitative Reasoning سوالات ریاضی مطرح می شود و توانایی استدلال داوطلب در 20 سوال دوره متوسطه به زبان انگلیسی ارزیابی می شود. مدت زمان پاسخگویی به سوالات در قسمت کمی 35 دقیقه است و داوطلبان می توانند از این قسمت 130 تا 170 امتیاز کسب کنند. به طور کلی دانشجویان مهندسی و مهندسی و علوم پایه مشکلی برای کسب نمرات خوب در این بخش ندارند اما دانشجویان علوم انسانی باید زمان و زمان بیشتری را صرف آمادگی در این زمینه کنند. برای این منظور می توانید نمونه سوالات ریاضی GRE را مطالعه کنید.

نگارش تحلیلی

بخش نگارش تحلیلی آزمون عمومی GRE از دو بخش تشکیل شده است. مسائل و استدلال ها گنجانده شده است. در بخش تکلیف موضوع، متقاضیان باید یک مقاله در مورد یک موضوع خاص بنویسند. علاوه بر این، در بخش وظیفه استدلال، افراد یک متن تحلیلی در مورد یک موضوع به صورت استنتاجی می نویسند. امتیاز هر بخش از 0 تا 6 است و نمره کل این بخش از 0 تا 12 محاسبه می شود.

موضوعات مربوط به این دو تکلیف نوشتاری از مجموعه سوالاتی انتخاب شده اند که می توانید در وب سایت ETS تحت عنوان سوالات تمرینی آزمون GRE و سوالات تمرینی تجزیه و تحلیل آزمون GRE پیدا کنید.

آزمون GRE General شامل دو بخش تحقیقاتی و بخش بدون نمره می باشد. بخش بدون علامت، همانطور که از نام آن پیداست، هیچ علامتی ندارد و به طور تصادفی بعد از بخش نوشتن تحلیلی ظاهر می شود. این بخش برای ارزیابی سوالات جدید در نظر گرفته شده است. بخش تحقیق ممکن است به جای بخش درجه بندی نشده ظاهر شود و درجه بندی نشده باشد. این بخش در پایان امتحان ظاهر می شود و سوالات آن نیز برای اهداف پژوهشی در نظر گرفته شده است. مدت زمان این بخش ها متغیر است. مدت زمان کلی GRE General تقریباً 3 ساعت و 45 دقیقه است.
 برای ثبت نام و شرکت در آزمون تافل کلیک کنید.
ساختار آزمون موضوعی GRE چیست؟

نوع دیگری از آزمون GRE به آزمون GRE Subject معروف است. آزمون موضوعی GRE توانایی متقاضی را در یک حوزه خاص از تحصیل می سنجد. در حال حاضر آزمون GRE Subject به طور خاص برای سه حوزه مطالعاتی طراحی شده است. این مناطق عبارتند از:

فیزیک

ریاضیات

روانشناسی

ریاضیات

این آزمون شامل تقریباً 66 سؤال چند گزینه ای است که از دروسی که معمولاً در دوره های کارشناسی ارائه می شود، تهیه می شود. حوزه های ریاضی در این ماژول شامل حساب دیفرانسیل و انتگرال (50%)، جبر (25%) و سایر دروس (25%) است.

فیزیکی

این آزمون شامل نزدیک به 100 سوال پنج گزینه ای است و مکانیک کلاسیک (20%)، الکترومغناطیس (18%)، اپتیک (9%)، ترمودینامیک و مکانیک آماری (10%)، مکانیک کوانتومی (12%)، فیزیک اتمی را در بر می گیرد. (10%)، نسبیت خاص (6%)، روش های آزمایشگاهی (6%) و موضوعات تخصصی (9%).

روانشناسی

این آزمون دارای تقریباً 205 سؤال چند گزینه ای است که در حوزه های زیستی (21-17 درصد)، شناختی (24-17 درصد)، اجتماعی (14-12 درصد)، رشدی (14-12 درصد)، بالینی (15- درصد) قرار دارد. ) حاوی. 19 درصد. ) مناطق. درصد) و اندازه گیری، روش تحقیق و سایر زمینه ها (15 تا 19 درصد).

زمان آزمون برای درس ریاضی GRE 2 ساعت و 50 دقیقه و زمان آزمون برای درس فیزیک و روانشناسی GRE 2 ساعت می باشد.

آزمون GRE Subject از 990 امتیاز محاسبه می شود و زمان تقریبی این آزمون برای ریاضی 170 دقیقه و برای فیزیک و روانشناسی 2 ساعت می باشد.

آزمون GRE برای چه حوزه هایی طراحی شده است؟

همانطور که گفته شد آزمون GRE دو نوع دارد: GRE General و GRE Subjects. GRE General استدلال کمی، استدلال کلامی، تفکر انتقادی و مهارت های نوشتاری تحلیلی را ارزیابی می کند. این مهارت ها مهارت هایی هستند که در طول زمان رشد می کنند، مختص یک رشته خاص نیستند و برای اکثر رشته های تحصیلی مهم هستند.

این آزمون به تمام مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در مقطع کارشناسی ارشد بسیار مرتبط است. با این حال، از ژوئیه 2016 تا ژوئن 2020، ETS بر اساس فرم های اطلاعاتی افرادی که در آزمون عمومی GRE شرکت کرده بودند، گزارش هایی را تهیه کرد که می خواستند وارد آن شوند.





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: